کانادا با مشکل کاهش مهاجرت ناشی از کووید 19 چگونه کنار خواهد آمد؟

به گزارش مجله مستانه، کووید-19 برنامه دولت کانادا برای افزایش شمار مهاجران در امسال را به هم ریخته است.

کانادا با مشکل کاهش مهاجرت ناشی از کووید 19 چگونه کنار خواهد آمد؟

بهترین تجربه سفر را به https://bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در نخستین انتشار داده ها که به آنالیز تاثیرات همه گیری ویروس کرونا در کانادا می پردازد، همچنین معین شده که تعداد ساکنان دائمی که در ماه مارس به کشور آمدند نسبت به بازه مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته که معادل کاهش 19115 نفری است. تعداد کارکنان خارجی موقتی هم با کاهشی 35 درصدی به 5635 نفر رسیده و تعداد ویزاهای دانشجویان بین المللی با کاهشی 45 درصدی به 11130 عدد رسیده است.

کانادا تا به حال برای افزایش رشد جمعیت و مقابله با مسن شدن جمعیت آماری خود به شدت متکی به شمار بالای مهاجران بوده است. رشد جمعیت به خاطر مهاجرت یکی از نکات قدرت اقتصاد کانادا بوده که گفته می گردد باعث رشد تقاضای مسکن و نیروی کار هم شده است؛ اما داده ها نشان می دهد پاندمی این فرایند را زیر سوال برده است.

اندرو آگوسپوویچ اقتصاددان رویال بانک کانادا در گزارشی درباره این ارقام گفت: اثر این اختلال در سراسر اقتصاد دیده می گردد چون ما متکی به مهاجرت برای رشد نیروی کار هستیم. یکی از تلفات احتمالی صنایع دارای کمبود نیروی کار، بازارهای مسکن و اجاره شهری و بودجه های دانشگاه ها هستند.

با فاصله کمی پیش از اینکه کشور مجبور بگردد به خاطر کووید-19 به قرنطینه برود، اتاوا برنامه های خود برای افزایش تعداد ساکنان دائمی را برای سال 2020 سقف 370 هزار نفر اظهار داشت که اگر اتفاق می افتاد بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ می بود.

آگوسپوویچ گفت انتظار دارد ببیند در صورت ادامه یافتن محدودیت های سفر و بسته بودن مرزها تا سرانجام تابستان تعداد ساکنان دائمی 170 هزار نفر کمتر بگردد. تنها ساکنان دائمی یا ساکنان موقتی که مدارک شان پیش از هجدهم مارس صادر شده اجازه ورود به کانادا را دارند.

به نظر می رسد کاهش جدی کارکنان خارجی موقتی یکی از فوری ترین اثرات این مسئله باشد. بسیاری از خدمات ضروری از جمله مزرعه ها، سازمان های مراقبت طولانی مدت و دیگر خدمات مراقبت از سلامت برای تامین کارکنان خود به نیروی کار مهاجر متکی هستند. مخصوصا به کشاورزی ضربه وارد شده که تعداد ورودی های آن در ماه مارس نسبت به سال قبل 45 درصد کمتر بود.

داده ها همچنین نشان از ضربه خوردن بخش آکادمیک دارد که به شدت متکی به کسب درآمد از دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و کالج های کانادایی است. تعداد مجوزهای صادر شده برای دانشجویان در ماه مارس به کمترین حالت خود از فوریه 2017 به بعد رسید.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1055

به "کانادا با مشکل کاهش مهاجرت ناشی از کووید 19 چگونه کنار خواهد آمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا با مشکل کاهش مهاجرت ناشی از کووید 19 چگونه کنار خواهد آمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید