مصالح ساختمانی

تیله شیشه ای؛ گوی زیبایی که آتش و فقر در دل دارد!

برای شکل گیری شیشه مورد استفاده در ساخت تیله های امروزی به طور معمول از ترکیب ماسه، آهک سوددار، سیلیس و مواد افزودنی دیگر استفاده می گردد. بعلاوه امکان استفاده از شیشه بازیافتی نیز وجود دارد.

25 اردیبهشت 1402

تخصیص زمین جایگزین تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن می گردد؟

در حالی که قرار بود دولت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن را تا انتها شهریور به متقاضیان تحویل دهد، شاهد هستیم که تحویل زمین به افراد جای تحویل بعضی واحدها را گرفته است.

6 مهر 1401

کشف نخستین سنگ گور منقوش متعلق به دوره اشکانی در ایران

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف نخستین سنگ گور منقوش متعلق به دوره اشکانی در ایران صورت پذیرفت.

8 بهمن 1400

نگاهی به جاذبه های گردشگری نطنز اصفهان

جاذبه های گردشگری نطنز را می توان به دو دسته طبیعی و تاریخی تقسیم بندی کرد. نطنز نیز دارای روستاهای باستانی مانند ابیانه، خفر و ... است.

9 دی 1400

مسکن حمایتی چند؟

تهران (پانا) - ساخت مسکن حمایتی در حالی آغاز شده است که دولت هنوز برآورد دقیقی از قیمت تمام شده این واحدهای مسکونی ندارد.

1 آذر 1400

استون مارتین DBX؛ تصویری شوم در دل تاریکی!

کمپانی خودرو سازی استون مارتین با راه اندازی برنامه خلاقانه با نام Q میخواهد تا خودروی مدل DBX خود را با ظاهر و تزئیناتی خیره کننده، راهی نمایشگاه خودرو ژنو کند. این کمپانی این برنامه خلاقانه و تازه خود را به گونه ای منعطف طراحی نموده است تا بتواند تمام...

27 شهریور 1400

شاخص کل بورس امروز مثبت شد ، گروه های کوچک قربانی سیاست های دولت

به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بورس با 21 هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و 496 هزار واحد نهاده شد و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن هم در انتها بازار امروز با هفت هزار واحد مثبت در محدوده 451 هزار واحد نهاده شد.

26 شهریور 1400

ستاره رو به افول زندگی عشایری

کوچ یکی از زیباترین، اصیل ترین و پرهیجان ترین شیوه های زندگی در ایران است که گرچه درحال فراموشی و بی رونقی است اما همچنان کمابیش به همان شیوه سنتی در بعضی مناطق ایران انجام می گردد و هواداران خود را دارد.

28 خرداد 1400

گورستان هفتادملا شاهکاری در دل کوه

قبرستان تاریخی هفتادملا در روستای روپس از بخش لادیز شهرستان میرجاوه واقع شده و این قبرستان با مساحت 500 مترمربع در دل کوهی کم ارتفاع از دامنه های شمالی تفتان قرار گرفته است.

4 فروردین 1400

بیل گیتس: فرصتی برای از دست دادن نداریم

بدون شک برای رهایی زمین از تغییرات اقلیمی بحران زا تنـها افزایـش سرسام آور سرمایه گذاری ها برای مطالعات و تحقیـق درباره انرژی پاک کافی نیست بلکه آنچه بشر به آن نیاز دارد ابتکار عمل در سیاست آن هم همسو با فناوری ها است. بیل گیتس، مؤسس و مشاور فناوری شرکت...

26 اسفند 1399

پاسخ جنجالی AFC به اردن برای یاری به میزبانی جام جهانی قطر!

به گزارش خبرنگاران، أیمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن روز گذشته در ملاقات با وزیر امور خارجه قطر اظهار داشت کشورش برای ارائه هرگونه یاری به قطر در جهت برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 آماده است.

24 اسفند 1399

قلعه دزک در استان چهارمحال و بختیاری

قلعه دزک در سال 1325 هجری قمری توسط لطفعلی خان امیرمفخم بختیاری در روستای دزک واقع در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شد. قلعه دزک از جمله دیدنی ترین قلعه های تاریخی استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود.

19 اسفند 1399

چگونه ظاهر محیط اداری خود را با انواع پارتیشن مدرن کنیم؟

رپرتاژ آگهی - هر روز بر پیشرفت علم در تمام حوزه ها، به خصوص در حوزه دکوراسیون افزوده می شود. علاوه بر آن دکوراسیون همواره به سمت مدرن شدن پیش می رود. دکوراسیون داخلی مدرن به دلیل تنوع و زیبایی که دارد، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. شاید برای بسیاری...

27 بهمن 1399

آشنایی با روستای بهمنان سوادکوه با طبیعتی زیبا، عکس

بهمنان همچنین نام طایفه ای است که در این روستا زندگی می نموده اند. مطابق نقل افضل الملک در سفرنامه مازندران این طایفه به همراه سه طایفه اولاد، شیروان، گاوان پیش از اسلام در سوادکوه می زیسته اند. این روستا با دارا بودن مناظر طبیعی فوق العاده زیبا می تواند...

26 بهمن 1399

فعالان حوزه خدمات فنی مهندسی پیگیر توسعه خدمات در استان ها و کشورهای دیگر باشند

هفتمین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق همدان با حضور علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان و محسن چمن آرا رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این جلسه، تعامل و مصاحبه کمیسیون های احداث و خدمات فنی و مهندسی...

22 بهمن 1399

درددل کارگران هفت تپه با قالیباف ، وعده بهره برداری از کارخانه سیمان اندیمشک تا سال آینده

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در جریان دیدار و گفت وگو با رییس مجلس، خواستار رسیدگی به مسائل شان شدند.

26 مهر 1399

خبرنگاران نماینده مجلس: نگاه وزیر پیشنهادی صمت، راهبردی است

لارستان- خبرنگاران- عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه و رویکرد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به این حوزه مثبت، راهبردی و قابل دفاع است.

9 مهر 1399

3 ایراد طرح جهش فراوری و تامین مسکن

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت طرح یاد شده دولت را مکلف به این موضوع نموده تا به وسیله تجمیع تمام منابع درآمدی بخش مسکن در قالب صندوق ملی مسکن مدیریتی را با اختیارات روشن به وزیر راه و شهرسازی و شورای عالی مسکن تفویض کند.

29 شهریور 1399